SZC logo

Heves Vármegyei Szakképzési Centrum

OM kód: 203035/004 | 3390 Füzesabony Ifjúság u. 17.

Intézmény logo

Heves Vármegyei SZC Remenyik Zsigmond Technikum

HírekKözérdekű adatokTeamsKRÉTA

Hírek

2024. márc. 21.

Bótáné Derzsi Anita

Budapesti kirándulás

#kirándulás

Március 21-én lehetőségünk nyílt Budapestre utazni és felkeresni a Light Art múzeumot, hiszen tavaly nyáron nyílt meg a világ egyik első, kifejezetten a fényművészetre fókuszáló kiállítása.   A fővárosba érkezve a Parlament épületét vettük elsőként célba, körbesétáltuk a Kossuth Lajos teret, mely még magán hordozta a pár napja megrendezett nemzeti ünnep nyomait, díszeit.   A rakparton elmentünk egészen a nemrég felújított Lánchídig, ami azért volt érdekes számunkra mert tavaly a lakosság úgy döntött, hogy autós forgalom ne haladhasson át a hídon, csak buszok, taxik, kerékpárok és a gyalogosok.  11.00 órára volt időpontunk a „fény múzeumába”. Az alkotások között a fekete lyukaktól a szupernováig felfedezhetőek a fény különböző játékai. Az egyes terekben megnézhettük, hogyan jön létre a generatív vetítés -  fizikusok számításai, elméletei alapján. A különböző fényhatások mellett megnézhettünk egy úgynevezett önkínzó gépet, amely a lelket is megdolgozza. A show középpontjában egy hatalmas Zeppelin van: a fényjátékot kétezer négyzetméter nagyságú vászonra vetítik ki. Lenyűgözve álltunk előtte, percekig elvarázsolt minket a látvány. De láthattunk egy fényoszlopot is, amelyet kenyérpirítók fűtőszálaiból alkottak meg. Összességében elmondhatjuk, hogy egy tartalmas napot töltöttünk a fővárosban, tágult egy kicsit a világszemléletünk, a fizika törvényeit más megvilágításban is megismerhettük.

Bótáné Derzsi Anita

SZC logo

Heves Vármegyei Szakképzési Centrum

Heves Vármegyei SZC Remenyik Zsigmond Technikum

3390 Füzesabony Ifjúság u. 17.